onsdag 4 juli 2012

Bearbetning av tillvaron pågår ständigt i varje penseldrag

Det kreativa skapandet, att kunna åstadkomma stor förändring med relativt små medel. Jag går igång på det. Tillbyggnaden blev ju färdig för två år sedan men det finns lite småfix kvar. Just nu pågår förvandlingen i ursprungsdelen. Smalt och med låg takhöjd försöker jag åstadkomma ljus och rymd. Helt klart en utmaning. Vit färg är en viktig förutsättning. Efter hand jag målar kommer nya uppslag och idéer . Vilket föranledde en loppis tur ikväll.

Studier och framtidsfrågor får stå åt sidan för skaparlusten. Bearbetning av tillvaron pågår ständigt i varje penseldrag. I själva andningen hittar jag vilan. Å det är precis så den här platsen alltid varit för mig. På varje stig jag gått, varje sten jag hoppat på, varje fågel jag lyssnat till så har jag hämtat kraft för ett år framåt. Jag är lyckligt lottad som har den möjligheten.


Inga kommentarer: