lördag 7 juli 2012

Så många tankar men sällan några svar

Somnar med ett antal röriga tankar i huvudet. Läste återigen om den fruktansvärda våldtäkten, en tjej och flera män. Inga ord räcker till för att beskriva de känslor som väller upp inom mig när jag läser artikeln.

En annan tanke jag bär handlar om det driv och flyt jag upplever och som får ta sig uttryck under semestern. Härligt! Funderar över hur jag på bästa sätt kan ta med mig det till övriga livet.
Fokuseringen, ihärdigheten, viljan och engagemanget ...... Eller är det så att det är just det som är mina kvaliteter.

Dessa ständiga relationer grannar, släkt, vänner och kärleken är min tredje tanke. Kanske visar det sig att det var det som förenade dem båda mest som senare skulle skilja dem åt.

Bara frågor inga svar: med ditt hjärtslag mot mitt öra låter jag natten omfamna mig och sakta sjunker hela jag in i drömmarnas rike.

Inga kommentarer: