tisdag 3 juli 2012

Det är så lätt

...Att dra slutsatser utifrån det vi ser på ytan. Ett isberg är dubbelt så djupt som den topp som sticker upp . Vi vet så lite hur saker och ting förhåller sig egentligen.

I samtalet blev det så tydligt för mig att de valt att ducka för framtidsfrågorna kanske var det så att de båda kände till det självklara svaret. Men ändå inte var redo att ta konsekvenserna av det och därför avstod att föra upp det på dagordningen.

Just nu målar jag väggarna i ett rum. Spännande att se hur rummet ändrar karaktär med hjälp av färg.
Det ger mig en viss tillfredsställelse att få jobba fysiskt. Att somna med lite molande värk pga kroppsarbete är inte fy skam. Schysst avbrott i den vanliga vardagen med mycket skrivbordsjobb och sammanträden.

Mamma gav mig en så rolig kommentar i morse : -tänk om jag kunde vara lite mer som du Lena. ... Snabb i starten och stark i spurten . Schysst komplimang även om hon hämtar den från travsporten :-)

Inga kommentarer: