fredag 16 november 2012

Livsmod

Mod att leva. Mod att välja. Mod att våga.
Strävar efter att följa min övertygelse i det jag gör. Att vara konsekvent, ta ansvar och vara modig....inte så lätt alla gånger. Jag vet också hur frustrerad jag blir när jag möts av "det kunde ju inte jag el vi känna till därför att " för vissa av oss förväntas att vi skaffar ordentligt med underlag för beslut - uppenbarligen omfattas inte alla av samma förväntan .
Frustrationen som uppstår när jag möter tomrummet mellan ord och handling kan många gånger göra ont. Jag behöver träna på att inte bli allt för personlig, hålla det ifrån mig.

Mina tre söner är en källa till kunskap för mig att ösa ur. I går vann mellangrabbens lag sin första seger, han har spelat i drygt 2 1/2 år....hans övertygelse om att hålla fokus på målbilden, att inte ge upp och tron på att en dag vänder det. Det imponerar på mig.

Förövrigt hade jag totalmissat att årets dreamteam och managerspel slutar redan före jul. Å jag som sparat mina kontrakt för att kunna matcha teamet hela vägen.
Feltänk skulle man kunna säga!


Inga kommentarer: