söndag 14 oktober 2012

Tacksägelsedagen

En god vän ringde häromdagen och frågade om jag var så lycklig som mina FB uppdateringar ger sken av eller om det var precis tvärtom.

Jag möter precis som alla andra en mängd motgångar och jag har aldrig åkt någon "gräddfil" men med jämna intervaller tycker jag att "livet leker" . Genom livet och idrotten har jag tränats i att hantera både med- och motgång. I bland är det rena Autobahn andra gånger så är det sanslöst snirkliga stigar jag har att beträda. Men livet är i grunden gott och jag samlar kraft i guldkornen. Gör mig redo för nästa "level" .

Har mycket att känna tacksamhet för även om även jag självklart brottas med en mängd frågor.

Jag är oxå rädd och känner självklart oxå tvivel. Jag försöker att tänka rationellt men inser att livet inte enbart kan levas rationellt. Att följa sitt hjärta ,som det heter nu för tiden. Omfattar, tänker jag, att vara trogen löftena till dig själv men gränsen till egoism känns ibland hårfin.



Inga kommentarer: