fredag 24 augusti 2012

JA, jag gjorde det!

Det plingade till ett telefonen. Ett sms: " snälla, du måste hjälpa mig. Jag behöver din pepp för att våga " Vi bollade några tankar fram och tillbaka till sist skrev jag: nästa sms som kommer från dig vill jag läsa: - JA, jag gjorde det!
Det gick en stund och så kom det sms:et - JA, jag gjorde det!

Att kunna gå tillbaka och nyttja erfarenheten från en situation och föra över det till ett annat. Om jag hamnar i ett sammanhang med ofantligt höga berg att bestiga kan jag nyttja en erfarenhet där jag lyckats ta mig igenom en svår passage tidigare. Det behöver inte alls vara erfarenheter inom samma område. Men att kunna visualisera känslan och kraften ger otroligt mycket ny energi och kraft.

Letar mig tillbaka i mitt eget minne, plockar fram erfarenheter. Innan tanken omsätts i praktisk handling så är det bäst att sova på saken.

Inga kommentarer: