torsdag 14 juni 2012

Nya förutsättningar

Man vet aldrig när vägen svänger och livet tar sig andra vägar. Började dagen med att komma microlite försent till hållplatsen där de yngsta kliver på skolbussen. Vilket resulterade i att vi åkte bakom skolbussen till skolan. :-) Därefter så brummande jag på lite för fort och hamnade i poliskontroll. Vilket resulterade i böter. Trist start på dagen och rätt onödig. Men å andra sidan har jag inte hamnat i någon hastighetskontroll sedan 80 talet och när jag hade nytt körkort. Så om jag slår ut det (bötesbeloppet) på antal körda mil så var det inte så mycket och bekymmra sig över. Som vanligt handlar det om perspektiv. Är glaset halvfullt eller halvtomt. Livet slingrar sig längs olika vägar. Den livshållning jag har förändras på vägen. Nya etiska dilemman förändrar hur vi resonerar när vi ställs inför olika situationer. Det som var det självklara svaret ena dagen kanske inte alls är lika självklart ett halvår senare. Vi prövar och vi omprövar. Det är hur vi hantera livet på det sätt det gestaltar sig som betyder något. Inte vilka ideal vi fastställt en gången i tiden. Förövrigt fick jag en sms fråga i dag från en person som brukar be om min coaching via sms. Hur definierar du charm löd frågan. Jag suger fortfarande på svaret men jag återkommer. Vad tänker du?

Inga kommentarer: